Dieta Pritikin

Dieta Pritikin se bazeaza pe limitarea grasimilor, consumul de proteine slabe, legume si carbohidrati complecsi si efectuarea zilnica a exercitiilor fizice.

Dieta dezvoltata de catre Nathan Pritikin, in anii 50, cu scopul de a scapa de o afectiune incurabila a inimii, Dieta Pritikin poate fi considerata un stil de viata sanatos, permanent.

Dieta Pritikin se bazeaza pe consumul de proteine slabe, legume si carbohidrati complecsi, incurajeaza diminuarea aportului de grasimi si de carbohidrati rai din alimentatie si efectuarea zilnica a exercitiilor fizice, avand ca scop imbunatatirea functionarii inimii.

Inca din 1976, mai mult de 70.000 de persoane au fost tratate in cadrul Centrului Pritikin, invatand principiile unei alimentatii corecte si combinand toate acestea cu exercitiul fizic si cu alte principii pentru o viata sanatoasa.

Ulterior, fiul celui care a dezvoltat aceasta dieta, Robert, a adaptat-o pentru a raspunde la o noua mare problema a vietii cotidiene – obezitatea, mentinand principiile de baza promovate de catre tatal sau.

Dieta Pritikin – Principiile pe care trebuie sa le respecti

1. Include in stilul tau de viata exercitiile fizice – facute zilnic
2. Renunta la zahar si carbohidratii rai si mananca carbohidrati complecsi, sanatosi
3. Redu cantitatea de grasimi din alimentatie
4. Mananca putin si des, pentru a-ti tine in frau foamea si a mari rata metabolismului
5. Pastreaza un plan constant de alimentatie, bazat pe o proportie optima a alimentelor din diferite grupe: 75% carbohidrati, 15% proteine si 10% grasimi

Cum mananci daca tii Dieta Pritikin?

Trebuie sa mananci de cinci ori pe zi si sa alegi carbohidratii sanatosi – cereale integrale, fructe, legume – care iti ofera senzatia de satisfactie si suficienta energie pentru exercitiile fizice, efectuate zilnic.

Uita de calorii. Robert Pritikin, autor a numeroase carti de nutritie, afirma ca nu sunt importante caloriile, ci densitatea in calorii a fiecarui aliment. De aceea se recomanda consumul unor alimente cu densitate calorica mica, acest lucru contribuind la eliminarea obezitatii care ameninta sanatatea si longevitatea.

Pritikin te incurajeaza sa mananci cu multa moderatie carne slaba si produse lactate degresate si sa pui accentul pe legume, care pot fi consumate in orice cantitate. Este incurajat si consumul de cereale integrale si fructe, dar limitat consumul de carbohidrati simpli si zaharuri.

– Mananca in cantitati moderate carne slaba de vita sau pui slabe, produse lactate cu continut scazut in grasimi
– Mananca peste de mare, de 3 ori pe saptamana
– Mananca de 5 ori pe zi, portii mici de mancare si bine echilibrate
– Evita alimentele prajite, sosurile si sarea

Potrivit lui Pritikin, consumul de alcool declanseaza si pofta de grasimi, motiv pentru care acesta este interzis.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *