Dieta Dukan

Pierre Dukan, creatorul dietei Dukan

Creata de catre nutritionistul Pierre Dukan, dieta Dukan are rezultate uluitoare: nutritionistul declara ca mai mult de 5 milioane de francezi au slabit cu aceasta dieta!

Dieta Dukan, cea mai populara dieta din Franta, iti arata ca poti sa slabesti rapid si sanatos cu ajutorul proteinelor pure! Afla detalii si tine dieta Dukan!

Dieta Dukan reprezinta una dintre cele mai populare diete ale momentului. Dieta Dukan a fost aleasa atat de celebritati (Kate Middleton, de exemplu, este una dintre promotoarele dietei Dukan) cat si de femeile din intreaga lume, pentru rezultatele sale incontestabile: dieta Dukan iti promite ca vei slabi rapid si sanatos, datorita regimului structurat in 4 faze.

Principiile Dietei Dukan: Proteine pure

Dieta Dukan se apropie destul de mult de regimul hiperproteic si este conceput in jurul a patru faze:

Faza 1 a Dietei Dukan – Atacul

In aceasta faza Dieta Dukan te incurajeaza sa consumi numai alimente cu continut proteic ridicat si procent de grasime si carbohidrati scazut (alimente PP – proteine pure).

Faza 2 a Dietei Dukan – Croaziera

Pe langa alimentele permise in faza 1, se introduc legumele (exceptie cartofi, fasole uscata, mazare, linte, naut).

Faza 3 a Dietei Dukan – Consolidarea greutatii

Aceasta faza introduce alimente noi in cantitate moderata si 2 mese festive pe saptamana.

Faza 4 a Dietei Dukan – Stabilizare definitiva

Dieta Dukan iti permite o alimentatie normala, exceptie cu o zi pe saptamana numai alimente PP, pentru tot restul vietii.

Documenteaza-te despre Dieta Dukan

 

Avantajele dietei Dukan: Slabirea rapida, fara efect de yo-yo

Dieta Dukan: Avantaje

Dieta Dukan include o faza de consolidare a greutatii. Astfel desi pierderea kilogramelor se face foarte rapid, este pe deplin controlata, evitandu-se efectul yo-yo.

Dieta Dukan: Dezavantaje

Riscul de carente nutritive se detaseaza chiar din prima faza, insa in general aceasta are o durata scurta. Este mai bine ca persoanele ce urmeaza acest regim sa-si asigure un aport suplimentar de vitamine. Un alt punct slab demn de remarcat este acela ca din regim lipsesc cu desavarsire alimentele grase; un aport minim de grasime vegetala ar spori energia organismului.

Etapele dietei Dukan

Faza 1 – Faza de atac (proteine pure – PP)

Aceasta faza produce un demaraj foarte rapid si o pierdere semnificativa in greutate. Dureaza intre 1 si maxim 10 zile pentru marii obezi.

Durata cea mai eficace a fazei 1 este de 5 zile, insa aceasta poate varia in functie de surplusul de greutate, respectiv:

•    1 zi, pentru a slabi mai putin de 5 kg (in cele 4 faze)
•    3 zile, pentru obiective mai putin ambitioase si un surplus de greutate mai mic de 10 kg
•    5 zile, pentru a slabi 10-20 kg
•    7-10 zile pentru marii obezi, insa numai sub supraveghere medicala

Dieta Dukan retete pentru Faza 1

Obligatoriu se vor bea minim 1.5 l de lichide pe zi (apa, ceai, cafea), pentru a evita aparitia de probleme la nivel renal. Se pot bea ceaiuri si cafea, indulcite cu zaharina sau fara zahar, sucuri light.

Toate alimentele din aceasta faza se consuma in cantitati la alegere, in orice combinatie, la orice ora. Orice alt aliment care nu se regaseste in lista alimentelor permise este total interzis.

Incepand cu a 3-a zi, poate aparea constipatia, caz in care e recomandat uleiul de parafina (il poti achizitiona din farmacii), 1 lingura pe stomacul gol, dimineata. Alte recomandari ale doctorului Dukan in caz de constipatie aici.

Faza 2 – Faza de croaziera

In faza 2 se consuma aceleasi proteine ca in prima faza (PP), dar se adauga legume (PL = Proteine + Legume). Durata fazei 2 este cea necesara pentru obtinerea greutatii dorite.

Ritmul de alternanta a zilelor PP/PL are diferite variante:

•    Ritmul 5/5, cand alternam 5 zile PP cu 5 zile PL, pana ajungem la greutatea dorita – ritm ce produce un demaraj rapid, dar e obositor si iti da sanse mari de abandon.
•    Ritmul 1/1, cand alternam 1 zi PP cu 1 zi PL, pentru persoanele care vor sa slabeasca mai putin de 10 kg sau pentru cele ce nu pot tine varianta 5/5. Este un ritm mai usor de tinut si mai putin frustrant.
•    Ritmul 2/5, alterneaza 2 zile PP cu 5 zile PL (pentru un obiectiv de slabire < 5 kg)
•    Ritmul 2/0, alterneaza 2 zile PP cu 5 zile obisnuite, fara excese, atunci cand se urmareste o pierdere f mica in greutate.

Foarte important! Se va evita greseala de a manca numai legume in ziua PL.

Faza 3 – Faza de consolidare a greutatii

Dureaza 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut. Daca ai slabit in primele 2 faze un total de 5 kg, faza a 3-a va trebui sa dureze 50 de zile (5 kg x 10 zile).

In aceasta faza se reintroduc alimente ce pana acum nu au fost permise (paine integrala, branzeturi cu % mai mare de grasime, carne de porc si miel, un fruct/zi, 2 portii de feculente sau paste/orez pe saptamana si rasplata, 2 mese festive, la care vei putea consuma ce doresti, insa o singura portie din fiecare fel.

Faza 4 – Faza de mentinere

Dureaza tot restul vietii si consta in a manca normal, cu conditia ca o zi pe saptamana sa consumi proteine pure (dr Dukan recomanda ziua de joi), de a renunta la ascensor si de a consuma 3 linguri de tarate de ovaz/zi.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *