Alimentatia disociata

Alimentatia disociata este renumita pentru efectele de slabire rapida. Iti oferim o analiza completa si un plan de alimentatie disociata!

Nici nu mai stii de cand ai inceput sa primesti informatii despre alimentatia disociata, din toate sursele posibile: prieteni, colegi, mass media, carti de dieta. Exista o sumedenie de planuri de alimentatie disociata si fiecare dintre acestea, culmea, are o multime de variante.

Alimentatia disociata a avut efecte spectaculoase, in cazul unor colege de la birou, si niciun efect in cazul prietenei tale cele mai bune? Sau, si mai confuz de atat, desi exista planuri de alimentatie diociata promovate de medici reputati, tot atatea nutritionisti declara ca alimentatia disociata nu este sanatoasa… ce mai intelegi?!

Alimentatia disociata – in primul rand, ce inseamna?

Alimentatia disociata reprezinta compunerea meniurilor in asa fel incat una sau mai multe grupe de alimente se mananca separat, sau sunt excluse complet din meniu.

Aceasta insemna ca, daca vrei sa urmezi un plan de alimentatie disociata, va trebuie sa mananci numai anumite tipuri de alimente si numai in anumite combinatii – in functie de planul de alimentatie disociata preferat de catre tine, acestea difera.

Care sunt cele mai cunoscute planuri de alimentatie disociata?

Planurile de alimentatie disociata difera, in functie de persoana care le-a creat (exista diferite teorii), de grupa principala de nutrienti pe care se bazeaza si de strictetea lor.

Astfel, exista planuri de alimentatie disociata bazate pe consumul exclusiv sau preponderent de proteine (Dieta Atkins, Dieta Dukan, Dieta South Beach), dieze care se bazeaza pe disocierea stricta a grupelor diferite de nutrienti (Dieta 3-3-3, care permite consumul tuturor grupelor alimentare, dar in zile diferite) sau planuri de alimentatie disociata mai putin stricte, care descurajeaza anumite combinatii alimentare (Dieta Montignac, Dieta Disociata).

Functioneaza alimentatia disociata?

Si da, si nu. Stim, nu este neaparat raspunsul pe care ti-l doreai.

Daca vrei un raspuns mai exact, da, alimentatia diociata ajuta la slabire – dar de multe ori nu deoarece urmezi un plan de alimentatie disociata, ci pentru ca aceasta disociere iti reduce consumul anumitor alimente care iti stricau anterior dieta (carbohidrati care ingrasa, grasimi saturate, dulciuri, alcool) sau pentru ca meniul care iti este recomandat este atat de fad, incat pur si simplu mananci mai putin (chiar daca iti este permis sa mananci oricat de multa branza de vaci iti doresti… exista mari sanse sa nu o poti face, timp de trei zile la rand).

Alimentatia disociata are riscuri secundare?

Categoric, da. O alimentatie construita dezechilibrat (sa spunem, o dieta proteica tinuta o perioada mare de timp) poate conduce la scaderea nivelului de energie, o stare generala neplacuta, boli cardiovasculare sau digestive, priveaza organismul de nutrientii esentiali.

De ce alimentatia disociata nu a avut efecte, si in cazul meu?

In cazul in care ai urmat un plan de alimentatie disociata si acesta nu a avut succes, pot exista neumarate motive, dar trebuie sa fii foarte atenta la urmatoarele situatii:

Nu ai respectat planul initial (esti sigura ca ai respectat planul, si ca nu ai trisat?)
Ai consumat alimente dintr-o anumita in cantitati excesive, depasind cu mult necesarul de calorii
Ai uitat un simplu detaliu, care a stricat dieta (ai incercat de exemplu sa tii cura cu orez, dar ai uitat ca aceasta presupune ca orezul pe care il mananci sa fie fara sare si in cantitati moderate)
Organismul tau nu functioneaza perfect (daca ai incercat sa tii o dieta proteica, sau cura cu orez, in schimb nu stai bine cu digestia, te poti alege cu vreo 2 kilograme in plus, in loc sa slabesti 5)

Meniu pentru alimentatia disociata

Daca esti convinsa ca alimentatia disociata reprezinta o varianta, pentru tine, iti propunem un meniu simplu, care se bazeaza pe disocierea in cadrul aceleiasi mese (pe parcursul unei zile vei manca toate grupele de nutrienti necesare unei dezvoltari sanatoase).

  • Mic dejun: 2 oua fierte cu o salata de rosii si ardei
  • Gustare: un avocado zdrobit, cu 2 lingurite de zeama de lamaie si putina sare
  • Pranz: Un gratar mediu din carne de vita (150 grame) si o salata de spanac cu zeama de lamaie
  • Cina: Peste la cuptor (150 – 200 grame) cu legume verzi la aburi (broccoli, dovlecei, spanac) si cateva migdale

Daca esti adepta alimentatiei disociate, te invitam sa ne povestesti experienta ta, comentand la acest articol!

 

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *