5 Pasi pentru Crearea unei Salate

Urmeaza acesti 5 pasi simpli pentru a face o salata cu ingredientele care iti plac cel mai mult:

1. Incepe cu vegetalele. Cu cat mai multe culori, cu atat mai bine. Alege verde inchis (spanac, salata verde, broccoli, patrunjel, ardei, praz, varza, castraveti), rosu (rosii, ardei rosu, ceapa rosie), portocaliu (morcovi, ardei, citrice), alb (usturoi, ceapa, telina, conopida, cartofi, pastarnac, patrunjel). Poti alege sa iti prepari o salata numai din frunze (spanac, patrunjel, telina verde, etc), sau una numai cu legume. Planifica sa faci cam 3 cesti de legume pentru fiecare persoana.

2. Adauga niste proteine. Salatele reprezinta o modalitate excelenta pentru a intrebuinta resturile de friptura (atentie, sa fie fara grasimi!!!) de la “festinul” de ieri sau branza din frigider! Pentru vegetarieni, folositi cubulete de tofu, fasole sau soia fiarta, pentru un adaos de proteine.

3. Poti adauga si cereale! Pastele, in infinitatea lor de forme si texturi, reprezinta un adevarat plus, adus salatelor noastre de zi cu zi. Incearca paste integrale sau alte cereale fierte: orez brun, grau etc. daca nu vrei sa adaugi cereale la salata, poti opta pentru o felie de paine integrala, sanatoasa.

4. Alege un dressing sanatos sau uita complet de dressing, pentru a mai taia din… calorii! Daca vrei totusi ca salata ta sa fie mai zemoasa, incearca minunata zeama de lamaie, amestecata cu condimente, ierbusi si, eventual, o lingura de ulei de masline!

5. Daca vrei sa fii inventiva, creeaza-ti topingurile potrivite!Incearca una dintre aceste idei, sau foloseste-ti imaginatia:
– 2-3 linguri de alune macinate (cele neprajite sunt mai sanatoase)
– fructe proaspete (fructe de padure, bucatele de portocala sau ananas)
– fructe uscate, pentru mai multa textura
– nuci
– seminte de dovleac sau floarea-soarelui (cele neprajite sunt mai sanatoase)
– crutoane din paine integrala

Pofta buna!

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *