7 Rezolutii culinare, pentru 2019

Insuseste-ti aceste rezolutii culinare extraordinare, pentru a-ti transforma dieta intr-un proces de inspiratie culinara!

1.    Lasa-te inspirata de un personaj culinar

In mare, stii daca daca mananci piept de pui la gratar cu salata verde, vei slabi, ceea ce este foarte adevarat. Pe de alta parte, motivul pentru care nu ai slabit deja este ca, intr-un fel sau altul, nu reusesti niciodata sa depasesti a doua zi de piept de pui cu salata – oricat ai incercat. Concluzia? Nici nu mai incerca!

Dieta ta nu trebuie sa fie un chin, ci un proces inspirant, care sa iti ofere in fiecare zi satisfactie culinara, garantia sanatii si a unui corp frumos. De aceea, te sfatuiesc ca la acest inceput de an sa iti cumperi o carte de bucate moderna, sa incepi sa urmaresti o emisiune culinara si sa iti alegi un personaj inspirant, din ale carui experimente culinare sa inveti – indiferent ca acest personaj este Jamie Oliver, Martha Stewart sau o membra a noastra.

2.    Transforma-ti bucataria fara sa cheltuiesti!

Transform bucataria in locul in care iti face placere sa petreci timp si sa ii inspirata – fa curatenie, arunca TOT ceea ce nu iti mai foloseste, vopseste un perete intr-o culoare cu personalitate culinara (incearca culoarea vinului rosu, de exemplu), aranjeaza-ti toate vasele care iti plac, fa o mica colectie de carti de bucate, expuse imbietor pe o etajera, la vedere.

Toate acestea nu te vor costa niciun ban, iti vor oferi libertare de gandire, mai mult timp si instantaneu o perspectiva noua asupra casei tale!

3.    Lasa-te extaziata de culori!

Indiferent ca este vorba de culorile folosite in casa, la imbracaminte sau… in retetele tale culinare, te invitam sa fii, in fiecare moment, extaziata de ceea ce pot face culorile pentru buna ta dispozitie, pentru sanatatea si dieta ta.

Incearca sa compui fiecare reteta in functie de paleta coloristica a ingredientelor principale, si nu uita sa adaugi elemente-surpriza, chiar si la cele mai banale feluri. Adauga o mana de rucola sau spanac la sanvisuri, foloseste din cand in cand fasole rosie in locul celei clasice, pregateste un minunat piure de legume (morcovi, telina, conopida) in locul celui de cartofi, gateste pieptul de pui cu ardei galbeni si rosii, dovlecei, ciuperci si oregano sau busuioc proaspat.

4.    Nu te teme de cuvintele pe care nu le stii

Mai bine sa nu servesti quinoa la masa, pentru ca oricum soacra ta nu stie cum se pronunta? Gresit!

Incearca sa integrezi in alimentatia ta si a familiei elemente noi, sanatoase, care te vor ajuta sa scapi de plictiseala si va vor asigura varietatea de care aveti nevoie. Mai mult decat atat, aceste elemente va vor rupe de rutina zilnica si vor oferi si prilejul de a avea o conversatie interesanta la cina: Ce este quinoa? Unde se cultiva? Care sunt proprietatile sale si de ce este considerata o cereala-minune? Ce alte retete s-ar mai putea prepara folosind quinoa?

5.    Refoloseste

Chiar daca te-am incurajat sa arunci tot ceea ce nu mai folosesti in bucatarie, afla ca nu te sfatuiesc sa faci risipa de mancare. Dimpotriva!

A mai ramas friptura de la cina, si nu stii ce sa faci cu ea? Ce ar fi sa o tai cubulete, sa o amesteci cu fasole, rosii, ardei grasi si porumb, si sa o transformi intr-o minunata salata, pentru intreaga familie?

Mai ai exact o portie de supa de pui, pe care nu o poti imparti la 3 persoane? O poti folosi ca baza pentru sosul de paste cu legume, pentru a le imbogati gustul.

Nu stii ce sa faci cu piure-ul de cartofi de ieri? Amesteca-l cu legume tocate si calite si il poti transforma in niste delicioase chiftelute de legume, cat ai clipi!

6.    Experimenteaza

Nu stim care sunt regulile in pictura sau sport, dar stim un lucru – arta culinara nu impune niciun fel de limite! Experimenteaza continuu cu alimente si ingrediente noi si speciale, propune-ti sa cumperi in fiecare saptamana cate o leguma noua (sincer, cand ai cumparat ultima data ghimbir?!) si sa gatesti o reteta speciala, cu ingrediente inedite.

Ce parere ai despre piure-ul de mazare cu menta? Sa stii ca este delicios, reconfortant, racoritor!

Numai asa vei reusi sa iti surprinzi familia, sa iesi din rutina si sa nu cazi prada celei mai mari capcane a dietei – plictiseala.

7.    Imparte!

Si, pentru ca deja esti o artista, iti impartasesc cel mai important sfat, pentru acest an – invata sa imparti din bucatele tale! Invita-ti prietenii la o cina, cel putin o data pe saptamana! Fa o lasagna vegetariana, pentru tine si colegii tai, o data pe luna. Invita-ti membrii familiei intr-o duminica si uimeste-i cu modul in care ai transformat o banala salata intr-o simfonie a aromelor!

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *