Creste rata metabolismului: 6 Strategii importante

Una dintre cele mai mari dorinte (de dieta) este sa ne pastram rata metabolica la un ritm superior, pentru a putea arde suficiente calorii si grasime, si pentru a fi in forma.

Totusi, odata cu inaintarea in varsta, aceasta scade in mod normal, ceea ce face ca eforturile pe care le depui sa fie mai mari, pentru acelasi rezultate. Din fericire, exista cateva strategii pe care le poti folosi, pentru a contracara efectele varstei si a continua sa arzi calorii.

Factori care iti afecteaza rata metabolismului

Rata metabolismului reprezinta numarul de calorii pe care corpul tau le consuma in mod natural, pentru a intretine functiile organismului – pentru respiratie, pentru functionarea inimii sau a rinichilor, pentru digestie sau functionarea creierului. Fiecare organism arde un anumit numar de calorii numai pentru a se pastra in viata, dar aceasta rata depinde de la o persoana la alta, in functie de anumiti factori:

  1. Sex: Barbatii au o rata metabolica mai mare decat femeile
  2. Inaltime: Persoanele inalte au rate metabolice mai mari decat cele scunde
  3. Numarul de kilograme: In ciuda parerii populare, persoanele cu un numar mai mare de kilograme au si o rata a metabolismului mai crescuta
  4. Varsta: Persoanele tinere au o rata a metabolismului mai crescuta decat cele inaintate in varsta

Cu alte cuvinte, un baiat tanar, inalt si cu un numar mai mare de kilograme are o rata a metabolismului cu mult mai mare decat o femeie matura, scunda si slaba.

Ce trebuie facut pentru a creste rata metabolismului?

Numai doi factori iti pot influenta rata metabolica, in asa fel incat sa poti manca o cantitate mai mare de mancare si sa iti pastrezi silueta, sau, dimpotriva, sa mananci aceeasi cantitate si sa slabesti: sportul si stimulentii artificiali.

Exercitiul fizic

Suplimenteaza portia de sport, indiferent ca faci aceleasi exercitii de mai multe ori pe saptamana, sau stai mai mult la sala, atunci cand te duci.

Gustarile

Imparte-ti mancarea in cateva mese mai mici, pe tot parcursul zilei, in loc sa ai doua mese principale.

Cafeina

Bea o cafea sau o bautura pe baza de cofeina de doua ori pe zi (primul lucru de dimineata si dupa-amiaza, dupa pranz) pentru a-ti mentine rata metabolica la cote mai inalte. Atentie, pentru aceasta ai nevoie si de aprobara doctorului.

Suplimente nutritive

Ia in fiecare zi o multi-vitamina, pentru a te asigura ca primesti tot necesarul de vitamine si minerale, pentru o functionare optima a organismului.

Hidratarea

Creste cantitatea de apa la un minim de 2 litri pe zi.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *